Jak wybrać odpowiednie zdjęcia hotelu na Booking.com?

Dobrze dobrane zdjęcia na Booking.com to klucz do zwiększenia liczby odwiedzających profil hotelu. Nawet najpiękniej zaprojektowany obiekt nie przekona potencjalnych gości, jeśli nie zostanie odpowiednio wyeksponowany wśród podobnych ofert. Duża konkurencja powoduje, że koniecznie trzeba dobrać przemyślane zdjęcia, które wywołają w oglądającym pozytywne emocje. Czym muszą się wyróżniać, aby skutecznie zachęcały do dokonania rezerwacji?

1. Postaw na zdjęcia poziome

To właśnie poziome fotografie najlepiej prezentują się na Booking.com. Pionowe wersje, które doskonale sprawdzą się na przykład na Instagramie, tutaj zostaną niekorzystnie przycięte. Przez to będą wyglądać znacznie mniej profesjonalnie. Pozioma fotografia wypełni całe miejsce przeznaczone na zdjęcie. Przyciągnie tym samym na dłużej wzrok oglądających oraz zachęci do przejrzenia pełnej galerii.

2. Zadbaj o odpowiednią rozdzielczość zdjęć

Absolutnie kluczowa jest wysoka rozdzielczość. Dzięki niej zdjęcia będą prezentować się tak samo dobrze na smartfonie, jak i na dużym monitorze. Najlepiej, jeśli będzie to nie mniej niż 4000 x 3000 pikseli. Pamiętaj jednak, że żadna fotografia nie może ważyć więcej niż 19 megabajtów. Zbyt duże pliki będą się bardzo długo ładować, co może zniechęcić potencjalnych gości do przeglądania kolejnych zdjęć.

3. Nie przesadzaj z obróbką

Popularyzacja gotowych filtrów do obróbki zdjęć powoduje, że łatwo wpaść w pułapkę nadmiernego upiększania fotografii. Zdjęcia hotelu powinny w pełni oddawać rzeczywistość, aby gość po odwiedzeniu go nie czuł się rozczarowany. Unikaj więc nadmiernego nasycenia kolorów oraz sztucznego HDR-a. Technika ta polega na złożeniu wielu zdjęć o różnej ekspozycji i jest kluczowa aby uchwycić znaczne różnice pomiędzy jasnymi a ciemnymi tonami. Jednakże zbyt mocny efekt może doprowadzić do przekoloryzowania oraz sztuczności, a zdjęcie ostatecznie będzie wyglądało jak słabej jakości grafika 3D. Nienaturalnie wyretuszowane oraz zbyt artystyczne zdjęcia mogą skutecznie zniechęcić do dokonania rezerwacji. Postaraj się też, aby wszystkie były utrzymane w podobnej tonacji oraz podobnym oświetleniu. W ten sposób uzyskasz efekt spójności, który odda atmosferę Twojego hotelu.

4. Przemyśl ilość zdjęć

Booking.com wymaga od Ciebie wstawienia co najmniej dwudziestu czterech fotografii. Nie może być ich jednak więcej niż czterdzieści osiem. Musisz więc w przemyślany sposób wykorzystać każdą z nich. Zrezygnuj z wielu podobnych oraz słabszych fotografii. Wybierz wyłącznie te, które pokazują obiekt od najlepszej strony. Lepiej, jeśli wstawisz mniej profesjonalnych i dopracowanych fotografii niż więcej amatorskich zdjęć z telefonu.

5. Zaprezentuj wszystkie rodzaje pokojów

Poza galerią obejmującą zdjęcia z całego obiektu, wstaw fotografie każdego typu pokoju. Najlepiej, jeśli zrobisz co najmniej cztery ujęcia pomieszczenia oraz co najmniej jedno zdjęcie łazienki. Wiele profili wprowadza gości w błąd, umieszczając uwiecznione zupełnie inne pokoje, niż te opisane w ofercie. Upewnij się więc, że na pewno zamieszczasz fotografie dopasowane do standardu pokoju, który oferujesz.

6. Podkreśl to co wyróżnia Twoją ofertę

Zwróć szczególną uwagę na detale, które będą wyróżniać Twoją ofertę. Zastanów się, co jest najważniejsze dla Twojego potencjalnego gościa i wyeksponuj to. Nie zapomnij o podkreśleniu widoku z okna, przestronnego tarasu, dobrze wyposażonego aneksu kuchennego czy dopracowanego designu. Jeśli jest coś, co odznacza pokój, musi znaleźć się na fotografiach. Nie przesadź jednak z detalami. Goście chcą przede wszystkim zobaczyć pomieszczenia w możliwie pełnej krasie, a nie zbliżenia na ręczniki czy kieliszki.

7. Pokaż obiekt z zewnątrz

Poza zdjęciami wnętrz, w profilu powinny znaleźć się również fotografie, które zaprezentują lokalizację obiektu. W wersji minimum wystarczy zdjęcie wejścia oraz fasady hotelu. Możesz jednak dużo zyskać, jeśli zdecydujesz się na ujęcia z powietrza. Fotografie z drona są szczególnie cenne, jeśli Twój obiekt położony jest w malowniczej scenerii lub jego wygląd jest atrakcyjny sam w sobie. Atuty te najpełniej przedstawisz właśnie z lotu ptaka, a zdjęcia takie z pewnością zapadną oglądającym w pamięci.

8. Dobierz najlepsze zdjęcie główne

Największą uwagę zwróć zdecydowanie na zdjęcie główne. To ono w dużej mierze decyduje, czy ktoś w ogóle zajrzy na Twój profil. Najlepiej sprawdzi się tutaj fotografia najbardziej reprezentacyjnego miejsca w hotelu lub też zdjęcie obiektu z zewnątrz. Zanim zdecydujesz się na konkretne ujęcie, przejrzyj zdjęcia główne bezpośredniej konkurencji. Postaraj się, aby to wybrane przez Ciebie w pozytywny sposób wyróżniało się na tle pozostałych fotografii.

Wdrożenie tych wszystkich zasad w życie może być trudne dla osoby nieobytej z fotografią, jednak nie sprawi większych trudności doświadczonemu fotografowi. Jeśli masz wątpliwości, czy Twoje zdjęcia na Booking.com przyciągają wzrok gości, napisz do nas. Przeanalizujemy je i zaproponujemy ewentualne poprawki.

Jeśli chcesz odświeżyć galerię na stronie skontaktuj się z nami. Prześlemy Ci specjalną ofertę usług fotograficznych z myślą o Booking.com!

2019-09-25T16:48:47+00:00

One Comment

  1. Kasia 26 września 2019 at 07:11 - Reply

    Prosze o oferte na wykonanie zdjec do booking.com

Leave A Comment